نرمش

نرمش

نرمش


میدونستید تنها با 15 دقیقه نرمش صحیح هم میتونید بدن زیبا و کمر باریکی داشته باشید ورزشهای سنگین بعد از مدتی فرد را ورزش بیزار میکند ولی اگر بتوانیم نرمش های نسبتا سبک و روزانه را ادامه دهیم میتوانیم به سایز داخواه برسیم توجه کنید به سایز چون ورزش باعث کوچک شدن سایز می شود ولی باعث کم کردن وزن نمی شود برای کم کردن وزن باید رژیم غذائی را با ورزش همگام کنید در آخر اینکه رژیم غذائی سخت هم باعث بیزاری فرد گشته و بعد از مدتی که فرد ادامه نداد وزن قبلی برخواهد گشت بنابراین تعادل را در هر چیزی رعایت کنید حالا نرمش های ساده را در ادامه مطلب ببینید و اگر میتوانید روزی 15 دقیقه آنها را تکرار کنید خواهید دید بعد از یک ماه اگر بصورت صحیح انجام داده باشید چگونه یک سایز کم کرده اید


نرمش هايي براي قبل از خواب:
قبل از خواب زمان بسيار مناسبي براي انجام چند نرمش سبك است.با انجام نرمش هاي مناسب قبل از خواب بدن شما آرامش يافته و مي توانيد خيلي راحت تر بخوابيد. فراموش نكنيدكشش ها هميشه بايد ملايم و همراه با نفس هاي عميق انجام شود.
-1 حركت اول يك كشش بسيار ساده است.به پشت روي زمين دراز بكشيد.انگشتان را در هم قفل كرده و پشت سر قرار دهيد.حالا دو تيغه پشت را به سمت هم بكشيد تا در قسمت بالاي پشت فشار ملايمي را حس كنيد.هنگام انجام اين عمل، قفسه سينه به سمت بالا حركت خواهد كرد.اين كشش را براي 10 ثانيه حفظ كرده و بعد از استراحت سه بار ديگر آن را تكرار كنيد.
-2 حالا همان طور كه روي زمين دراز كشيده ايد پاي چپ را به سمت سينه بالا بكشيد.پشت سرتان در صورت امكان روي زمين باشد اما فشار وارد نكنيد.اگر قرار دادن سر روي زمين فشار ايجاد مي كند،يك بالش كوچك را زير سرتان بگذاريد.پاي ديگر بايد كاملا صاف باشد ولي زانويتان را قفل نكنيد.پس از 30 ثانيه اين حركت را براي پاي راست انجام دهيد.اين نرمش به آهستگي عضلات پشت و زير ران را دچار كشش مي كند.



-3 براي انجام اين حركت زانوها را خم كرده و كف پاها را به هم بچسبانيد. بدن شما بايد در وضعيت راحتي باشد.فشار وارد نكنيد و فقط بگذريد نيروي جاذبه زمين كشش را ايجاد كند. با قرارگيري در اين وضعيت لگن، عضلات خاصره تحت كشش قرار مي‌گيرد. براي 30 ثانيه در همين وضعيت بمانيد.
-4 حالا زانوهايتان را به هم نزديك كرده و كف پاهايتان را روي زمين بگذاريد. انگشت ها را در هم قفل كرده و زير سر بگذاريد. پاي چپ را روي پاي ديگر انداخته و به وسيله آن پاي راست را به سمت زمين بكشيد. با انجام اين حركت كشش را در پهلو و در بغل باسن و قسمت پاييني پشت حس خواهيد كرد. در هنگام انجام اين نرمش بايد قسمت بالايي پشت،پشت سر،شانه ها و آرنج هايتان را روي زمين نگه داريد.اين كشش را براي 20 ثانيه ادامه دهيد و سپس آن را براي پاي ديگر تكرار كنيد.يادتان باشد كه در اين نرمش قرار نيست زانوي شما به زمين برسد و فقط يك كشش در حد توانايي شما مورد نظر است.
-5 نرمش آخر هم يك كشش بسيار آسان و ملايم است.زانوها را در حالي كه كف پاها روي زمين است خم كنيد.يك دست را در حالي كه كف آن به سمت بالاست به موازات بدن در بالاي سر قرار دهيد.دست ديگر را كه كف آن روي زمين قرار دارد به سمت پا بياوريد. هم زمان با فشار به پشت و شانه ها سعي كنيد انگشتان را در جهت مخالف كشش دهيد.اين كشش آسان را براي 10 ثانيه ادامه دهيد.اين كشش را بايد حداقل سه بار براي هر سمت بدن تكرار كنيد.در هنگام انجام اين نرمش بايد قسمت پايين پشت پا در حال استراحت باشد.
نرمش هاي قبل از خواب تمام شد. حالا مي‌توانيد با خيال آسوده به رختخواب رفته و استراحت كنيد. يادتان نرود براي داشتن يك روز خوب بعد از بيدار شدن هم نرمش كنيد.

[ بازدید : 368 ] [ امتیاز : ] [ نظر شما : ]

[ ] ] [ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]